2411 '14

DSC_0113

VVV meest onmisbare merk

Kennisinstituut voor merken EURIB stelde voor de zevende keer de lijst met onmisbare merken samen. In de categorie reisorganisatie staat VVV op de hoogste trede. (Bron, VVV Nederland, NRIT, VVV Terschelling)

Welke merken wil je absoluut niet missen? Zo luidde de centrale vraag die EURIB Nederlandse consumenten voor het zevende jaar op rij heeft voorgelegd. Op grond hiervan werd vorige week EURIB Top-100 Onmisbare Merken 2014 bekend gemaakt.

VVV is door consumenten opnieuw verkozen tot het meest onmisbare merk van Nederland in de categorie “Reisorganisaties”. Daarnaast is het VVV merk in de Top-100 Onmisbare Merken gestegen van de 76ste naar de 56ste plaats, en is de onmisbaarheidsscore verhoogd van 36 naar 39%.

Kees van Wijk: “Kwaliteit in dienstverlening”
“De relevantie van het VVV-merk is onveranderd hoog”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur van VVV Nederland. “De consumenten zijn al bijna 130 jaar bekend met de betrouwbare gidsfunctie van VVV op het gebied van vrijetijd, en blijven dat, in fysieke en digitale zin, waarderen. Het zegt ook iets over de kwaliteit van de dienstverlening zoals die dagelijks door duizenden VVV-medewerkers in het hele land geleverd wordt”.

Roelan Schroor, directeur van Stichting VVV Terschelling,  zegt hierover: “Dit bewijst maar weer eens dat de VVV staat voor kwaliteit en voor continuïteit. Wij zijn meer dan 100 jaar geleden opgericht om de vele toeristen die ons eiland bezoeken te voorzien van de juiste informatie. Was dat eerst met een krantje en een flyer, nu is dat met een state of the art app, een responsive website of via de social media. Maar een ding is gelijk gebleven en dat is het persoonlijke contact aan onze VVV informatie balie. Wij ontvangen jaarlijks maarliefst 150.000 bezoekers en dan spreken we nog niet over de telefoontjes en e-mailtjes die we beantwoorden. Een groot goed en onmisbaar voor een toeristische destinatie als Terschelling!”

(Bron, VVV Nederland, NRIT, VVV Terschelling)